Zakres szkoleń

Wszyscy uczestnicy naszych szkoleń otrzymują Certyfikat, który bedzie potwierdzeniem ich umiejętności i zaangazowania. Docenimy aktywne uczestnictwo w zadaniach i pracach grupowych oraz zaliczenie krótkiego testu wiedzy. Wierzymy, że każdy Uczestnik stawia na rozwój osobisty - na tym równiez zależy i nam - i oby to był dobry początek na efektywną i satysfakcjonującą pracę w branży optycznej.


Profesjonalista w salonie optycznym

poziom ​podstawowy

Szkolenie skierowane do osób, które rozpoczynają swoją przygodę w salonie optycznym lub chcą uzupełnić fundamenty posiadanej wiedzy z zakresu optyki okularowej, niezbędnej do fachowej obsługi klienta. Na szkoleniu uczestnicy zapoznają się między innymi z zagadnieniami dotyczącymi: podstawowych wad wzroku i ich korekcji, soczewek okularowych (konstrukcje, materiały i powłoki uszlachetniające) i opraw okularowych (rodzaje i materiały). Nauczą się interpretacji zapisu recept okularowych, doboru odpowiednich produktów do korekcji, dokonywania potrzebnych pomiarów.

  • Niezbędną wiedzę do prawidłowego funkcjonowania w salonie optycznym
  • Wyższą świadomość w doborze produktów
  • Pewność siebie w codziennych działaniach z klientem
  • Wyższą satysfakcję z obsługi klienta
  • Solidne podstawy do dalszego rozwoju
  • Wzrost sprzedaży generowanej przez nową osobę
  • Szybszą adaptację pracownika do stanowiska pracy
  • Oszczędność Państawa czasu, który musiałby być przeznaczony na wdrożenie pracownika
  • Możliwość zatrudniania osób bez doświadczenia w branży optycznej
  • Redukcję strat wynikających z błędów popełnionych przez nowo-zatrudnionego pracownika
  • Możliwość dalszego rozwoju biznesu
  • Podstawy budowy oka
  • Wady wzroku oraz metody ich korygowania
  • Budowa soczewek okularowych – cechy charakterystyczne różnych konstrukcji, materiałów oraz uszlachetnień
  • Soczewki wieloogniskowe – podstawowe informacje
  • Praca z receptą na okulary korekcyjne – przeliczanie zapisów, wykorzystanie recepty do rekomendacji odpowiednich produktów
  • Rodzaje opraw okularowych oraz charakterystyka materiałów, z których mogą być wykonane
  • Metodyka doboru opraw do różnych korekcji okularowych
  • Podstawy selekcji okularów do twarzy klienta
  • Proces doboru okularów z uwzględnieniem przepisanej korekcji, potrzeb klienta i opraw
  • Dokonywanie niezbędnych pomiarów potrzebnych do montażu różnych soczewek
  • Wyłącznie ćwiczenia i praca w określonych sytuacjach sprzedażowych
  • Case study i analiza przypadków sytuacji optycznych
  • Zadania w mniejszych grupach
  • Odgrywanie ról

Najbliższe terminy

  • 29-30.11 Warszawa
Zgłoś się na szkolenie

Trening sprzedaży w salonie optycznym

poziom rozszerzony

Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą zwiększyć swoją sprzedaż oraz podnieść jakość obsługi klientów podczas doboru okularów. Na szkoleniu uczestnicy nauczą się w jaki sposób trenowane techniki sprzedażowe wykorzystać do budowania autorytetu – specjalisty w oczach klienta. Doświadczą, jak sprawnie i świadomie realizować proces sprzedaży – od pierwszego kontaktu z Klientem do momentu wydania gotowych okularów. Nauczą się także, jak wykorzystując wiedzę optyczną oraz dostępne narzędzia optyczne porozumiewać się z klientem językiem korzyści i przekonywać go do decyzji zakupowych opartych o potrzeby świadome i nieświadome.

  • Umiejętność wykorzystywania wiedzy optycznej do budowania skutecznego procesu sprzedaży
  • Sprawdzone techniki diagnozy potrzeb klienta w oparciu o techniczne aspekty doboru okularów
  • Pewność siebie w świadomym stosowaniu technik sprzedażowych
  • Wyższą satysfakcję klientów z jakości obsługi w salonie
  • Wyższą sprzedaż wynikającą z umiejętności up-sellingu i cross-sellingu
  • Wzrost sprzedaży
  • Wzrost klientów polecających salon optycznych
  • Zaangażowanie pracowników w jakość procesu obsługi klienta
  • Podniesienie prestiżu swojego salonu wśród konkurencyjnych salonów optycznych
  • Rozszerzenie możliwości proponowania szerszej i droższej gamy produktów optycznych dzięki zmianie postawy pracowników i nowych, skutecznych metod sprzedaży​
  • Techniki identyfikacji potrzeb klientów podczas zakupu okularów
  • Tworzenie map sprzedażowych w procesie obsługi klienta
  • Techniki zamiany klienta w „eksperta” w doborze okularów
  • Techniki pobudzania potrzeb podświadomych i nieświadomych u klientów
  • Wykorzystanie wiedzy optycznej (rozmiary opraw, parametry okularów, urządzenia pomiarowe, itp.) do tworzenia języka korzyści w sprzedaży
  • Case study i analiza przykładów klientów noszących okulary
  • Efektywne techniki prezentowania oferty
  • Techniki up-selling i cross-selling w sprzedaży okularów (okulary jednoogniskowe i wieloogniskowe)
  • Techniki wywierania wpływu na decyzje zakupowe klienta
  • Finalizowanie sprzedaży okularów; zastrzeżenia, obawy, wątpliwości klientów
  • Odbiór okularów – ostatnie wrażenie i budowanie lojalności klientów
  • Wyłącznie ćwiczenia i praca w określonych sytuacjach sprzedażowych
  • Case study i analiza przypadków sytuacji optycznych
  • Zadania w mniejszych grupach
  • Odgrywanie ról

Najbliższe terminy

  • 13-14.12 Katowice
Zgłoś się na szkolenie

Sprzedaż progresywna

warsztat specjalistyczny

Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników, którzy chcą stać się ekspertami ds. doboru szkieł okularów progresywnych. Na szkoleniu uczestnicy nauczą się w jaki sposób umiejętnie obsługiwać klienta, który chce zakupić okulary ze szkłami progresywnymi. Uczestnik nauczy się, jak interpretować receptę, jak prawidłowo dobierać oprawki, jak dokonywać niezbędnych pomiarów oraz jak rekomendować a następnie „ustawiać” szkła progresywne w oprawach. Efektem zdobycia tych umiejętności będzie wyższa sprzedaż okularów progresywnych oraz większa pewność siebie w rozpatrywaniu zgłoszeń reklamacyjnych i rozwiązywaniu ewentualnych problemów.

  • Odczytywanie rodzaju soczewek progresywnych z grawerunków
  • Wyboru odpowiedniego rodzaju soczewki do różnych parametrów
  • Odwzorowywanie krzyża centracji
  • Regulacji oprawy do twarzy klienta
  • Wyznaczania wysokości segmentu
  • Rekomendacji korzyści soczewek progresywnych
  • Wydawania okularów progresywnych
  • Wzrost sprzedaży produktów progresywnych
  • Wzrost klientów polecających salon optycznych jako specjalizujący się w rekomendacji i doborze okularów progresywnych
  • Większą pewność siebie pracowników oraz jakość procesu obsługi klienta progresywnego
  • Podniesienie prestiżu swojego salonu wśród konkurencyjnych salonów optycznych
  • Rozszerzenie możliwości proponowania szerszej i droższej gamy produktów progresywnych dzięki pewności pracowników
  • Brak błędów podczas obsługi klienta progresywnego
  • Szybka orientacja i wyciąganie wniosków podczas reklamacji
  • Budowa szkieł progresywnych
  • Charakterystyka konstrukcji soczewek progresywnych
  • Budowa soczewki pół-progresywnej (biurowej)
  • Budowa modelu obsługi klienta progresywnego (rekomendacja)
  • Sprawdzanie okularów progresywnych – na co zwrócić uwagę
  • Interpretacja recepty
  • Badanie potrzeb klienta progresywnego – najważniejsze informacje
  • Metody prezentacji produktów wieloogniskowych
  • Wybór oprawy – zasady techniczne (kąt pantoskopowy, verteks itp.)
  • Wyznaczanie wysokości segmentu – metody
  • Weryfikacja po wykonaniu okularów progresywnych
  • Wydawanie okularów progresywnych klientowi
  • Budowa planu procesu reklamacyjnego
  • Krótkie mini-wykłady
  • Ćwiczenia i praca w określonych sytuacjach sprzedażowych
  • Case study i analiza możliwych sytuacji
  • Zadania w parach lub mniejszych grupach

Najbliższe terminy

  • 13-14.12 Poznań
Zgłoś się na szkolenie

Nazwa firmy / Imię i nazwisko

Telefon

E-mail

W jakim mieście

Wybierz szkolenie

Twoje oczekiwania wobec szkolenia: